اکثر مردم مزایای خرید از یک فرانچایز را درک می‌کنند. ما می‌دانیم که یک نام تجاری شناخته شده، یک مدل تجاری تثبیت شده و یک پایگاه مشتری داخلی، یک امتیاز جذاب برای اکثر افرادی است که می‌خواهند یک کسب و کار را اداره کنند. ما می‌دانیم که تأمین مالی و پرداخت برای یک کسب و کار فرانشیز در مقابل گرفتن وام برای یک ایده تجاری جدید آسان‌تر است. سوال بزرگ این است که آیا می‌توانید به عنوان یک صاحب امتیاز رشد کنید و اگر چنین است، فرانچایز چگونه به رشد یک تجارت کمک می‌کند.

 

فرانچایز یک خیابان دو طرفه است

فرانچایز می‌تواند به رشد کسب و کار در هر دو طرف حصار کمک کند. مزیت اصلی فرانچایزها این است که می‌توانند نهادهای بیشتری را به سرعت در مکان‌های مختلف گسترش دهند. از آنجایی که فرانچایزها امتیازها را می‌خرند تا آنها را در اختیار داشته باشند و آنها را اداره کنند، شرکت مادر بدون پذیرش ریسک‌های مالی که در صورت افتتاح مکان‌های جدید متحمل خواهند شد، رشد می‌کند. این رشد سریع، مزیت اصلی ساختار کسب و کار شما بر اساس مدل سازمانی است.

 

آیا زمانی که شما صاحب امتیاز هستید، رشد ممکن است؟

جدای از مزایایی که در بالا به آن اشاره کردیم، که می‌تواند به رشد یک کسب و کار کمک کند، عضویت در یک فرانچایز مانند بخشی از یک ماشین روغن کاری شده است که به عنوان یک دستگاه کار می‌کند. به عنوان یک مالک حق امتیاز، از حمایتی برخوردار می‌شوید که می‌تواند به موفقیت کسب و کار شما کمک کند. شما همچنین کمک تبلیغاتی و بازاریابی از فرانچایزر دریافت می‌کنید. تبلیغات و بازاریابی ضروری هستند، زیرا قدرت حفظ پایگاه مشتری را دارند و در عین حال مشتریان جدید را جذب می‌کنند و به رشد کسب و کار شما کمک می‌کنند. نکته دیگری که باید در نظر بگیرید این است که تجربه‌ای که به عنوان صاحب امتیاز کسب می‌کنید می‌تواند از پیشرفت شخصی کلی شما به عنوان یک فرد حمایت کند که به شما امکان می‌دهد در کل موفق‌تر شوید.

رابطه متقابل بین فرانچایز و گیرنده امتیاز هم‌زیستی است. هیچ کدام مستقل از دیگری کار نمی‌کند. به همین دلیل، مدل فرانچایز برای چندین دهه یک موفقیت ثابت شده است. برای یافتن نمونه‌های متعددی از رشد، از سوی فرانچایز به تحقیق بسیار کمی نیاز است. بسیاری از صاحبان در نهایت با خرید بیش از یک مکان، کسب و کار خود را رشد می‌دهند. موفقیت در اولین کسب و کار آنها، این امکان را به آنها می‌دهد.

 

فرانشیز بر اساس صنعت

چه فرانچایز دهنده باشید و چه فرانچایز گیرنده، کارشناسان این مدل را به عنوان یک ترتیب ایده آل برای همه طرفین درک می‌کنند. به همین دلیل است که بزرگترین برندها در صنایع مختلف شروع به فرانشیز کرده‌اند. همچنین به همین دلیل است که بسیاری از صاحبان مشاغل جدید به سمت فرصت‌های تجاری که گزینه‌های بیشتر را ارائه می دهند تمایل دارند.